Najnedostupnija pećinska umetnost na svetu pronađena u Kolumbiji

Praistorijski crteži na ogromnim stenama nedavno su po prvi put snimljeni

Mike Slee, britanski autor dokumentarnih filmova o prirodi i divljini, nedavno se vratio iz jednog od najteže dostupnih područja na svetu sa neverovatnim snimcima drevne pećinske umetnosti paleolita, koja nikada dosad nije bila ni snimljena, ni fotografisana.

Do jednog područja u Kolumbiji toliko ogromnog i izolovanog da s nekim plemenima koja tamo žive nikad nije uspostavljen kontakt, Mike Slee je morao da dođe helikopterom kako bi snimio na stotine crteža lovaca i životinja, za koje se veruje da su stvoreni pre više hiljada godina. Redatelj je rekao: “Naša filmska ekipa snimala je svuda po Kolumbiji, a snimatelj Francisco Forero Bonell otkrio je ove fascinantne crteže i snimio ih za moj film.”

Ti izvanredni crteži među ostalim uključuju prikaze jaguara, krokodila i jelena. Nacrtani su crvenom bojom na površinama monumentalnih vertikalnih stena u nacionalnom parku Chiribiquette, području velikom 12,000 kvadratnih kilometara, zaštićenom od strane Uneska. Ceo nacionalni park još uvek je vrlo slabo istražen, a postoje takođe crteži koji prikazuju ratnike ili lovce tokom plesa ili slavlja. “Reč je o zemlji koju je vreme zaboravilo”, izjavio je Slee za britanski nedeljnik The Observer.

Divlja oblast Cerro Campana

Dosada nije bilo značajnijih izveštaja o praistorijskoj pećinskoj umetnosti u tom području, koje je poznato i kao Cerro Campana koje zauzima veliki deo centralne Kolumbije. Iako su slični crteži ranije pronađeni i fotografisani u drugoj oblasti zvanoj Chiribiquete, ovu konkretnu umetnost pronađenu u Cerro Campani još nikad nisu ugledale oči belaca, niti snimili njihovi uređaji. Mike Slee morao je da koristi helikopter kako bi došao do željenog područja, jer je teren vrlo neprohodan zbog grubih stena i negostoljubive vegetacije, visokih brda i čitavih kula od drevnog kamena.

Slee je opisao umetnost gotovo kao kapelu u potpunoj divljini. “Ljudi koji su ovde nekad živeli ostavili su naslikana svedočanstva o svojoj ljubavi i poštovanju prema prirodi”, rekao je. “Kada sam prvi put video crteže, iskreno, osetio sam bliskost sa umetnicima. U crtežima su nastojali i uspeli su da uhvate moć, eleganciju, dušu i suštinu životinja. Da, možda su to činili kako bi sutradan imali uspešniji lov, ali očigledno je reč o vrlo pažljivom posmatranju kroz umetničku optiku, što rade i savremeni fotografi i filmadžije kada se upuštaju u dugotrajno snimanje u divljini”.

Novi film samo o pećinskoj umetnosti

Poslednje tri godine Slee je istraživao Kolumbiju kako bi snimio film “Kolumbija: divlja magija”, koji će se u bioskopima početi prikazivati sledeće godine. Fokus filma je na prikazivanju spektakularne tropske divljine ugrožene štetnim ljudskim delovanjem. Sveobuhvatne snimke iz vazduha i detaljni krupni kadrovi otkrivaju pejzaž pun kanjona i pećina, jezera i laguna, reka i masivnih stena, pokazujući veliku raznolikost okoliša i ekosistem, sa mnogo endemskih vrsta životinja i biljaka, uključujući ugroženog jaguara.

Film produkuje britanska kuća Off The Fence, a biće besplatno distribuisan u školama širom Kolumbije, kao i u bioskopima, kako bi sami žitelji Kolumbije stekli više znanja o delovima svoje zemlje koje podhitno treba snažnije zaštititi. Mike Slee se nada da će se vratiti u Kolumbiju kako bi snimio još jedan dokumentarac posvećen isključivo pećinskoj umetnosti, jer zna da je njegova ekipa ovaj put tek zagrebala površinu.

Slični članci